14 Ağustos 2006

mantalite,savaş,finduk vs..


Gazete okumuyor,tv haberlerini seyretmiyorum, ya da şöylesi daha doğru; okuyamıyorum,seyredemiyorum.Ama herşeyden haberim var, izole yaşamıyorum. İnternetten başlıkları takip ediyorum .Yıllardır böyle bu.Ben reklamlarda bile ağlayabilen biriyim.Acı çekiyorum çünkü.Savaşları, felaketleri, talihsizlikleri, alkol yüzünden olan trafik kazalarını, düğünlerde, kutlamalarda maganda kurşunun sebep olduğu ölümleri, gerizekalıların yarattığı kaosları, hükümetin acizliğini, muhalefetin sersemliğini , hödüklerin, sonradan görmelerin bu memleketi babalarının çiftliği sanmalarını görüyor, biliyorum. Ama tekrar tekrar ve tekrar okumak ya da seyretmek istemiyorum.Değiştirebilsem ameliyatla hassasiyetimi değiştirirdim.

En azılı milliyetçilerden biriydim ben. Yanımda kimse midnight express filmini konuşamazdı gavur memleketlerinde.Aktivisttim de.Depremin ertesi günü ordaydım. Manisalı çocukların davasında da.Her türlü imza kampanyasında da vardım. Olmalıydım. Ama artık farklı düşünüyorum. Toplanan hiçbir imza dünyayı kurtarmadı şimdiye kadar.Bırak lübnanda ırakta olanları, senin ülkenin güneydoğusunda savaş var yıllardır. Türk gibi kuvvetli mi ? efenim ho ne didin ? Türk öğün çalış güven dedi adam yıllar önce yahu, neden bi kere uygulamaya koymadın şu lafı.Tabi fındık yiyelim sağlıklı bişi ama neyi değiştireceksin Oya abla ? biz adam olur muyuz bu kafayla, toplasan kaç kişi var etrafında hayata, insana saygılı ? bu bi avuç kişi mi değiştirecek düzeni? Daha birbirine merhaba demeyi bilmeyen, sıraya girmeyen,saygısız sevgisiz bir milletiz, hangi imza hangi kampanya düzelticek yanlışları ?

Bir avuç toprak ,3 kuruş para , biraz daha petrol için insanlar mok yoluna gidiyor.Noluyor savaş haberlerine alışıyorsun, ölen bebekleri görüp canın yanıyor sonra akşama suşi yiyorsun.Benim bu dünyayı aklım hafsalam almıyor artık, duyarsız, bana dokunmayan yılan bin yaşasın düzenine geçiyoruz, hiçbişi de düzelmedi, düzelmiyor. Hala hayattayım diye şükretmeyi bile unutuyoruz. Ben hala 2.sınıf vatandaşım edirneden sonra.Ben bir hiçim londrada.Koca imparatorluğu boktan bir hale getirdi ya bu millet, vay be, helal olsun bize !

(Bu blogda ben duygularımı, günlük hayat streslerimi sersemce yazıp duruyorum bir süredir .Bu demek değil ki bencil salağın tekiyim. Sadece dış dünyadan kaçıyorum burda, bunu da belirteyim dedim.Belirttim. )

16 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

nesloshum,iyi yaptin belirttin duygularini bu da senin cigligin..ne yalan soyliim bende okumuyorum,izlemiyorum da haberleri...ama benim de herseyden haberim var...elimden geldigi kadar faydada bulunlaya calisiyorum ama daha fazlasini yapamiyorum cunku bir yerden sonra diyorsun ya imsa neyi degistirdi..b depremde de cok gordum onca gonderdigimiz yemeklerin ortalarda parca parca olmasini..o kadar yardim nereye gitti diyorum bazen hem burda,hem tr'de..bakiyorum ben charitye yepyeni kiyafet versem,bir kere gormuyorum,yine hep ayni eski seyler,yeni modelleri kendileri aliyorlar herhalde..bu memlekete de baksan bi dolu kotuluk donuyor,ben artik tr ve ing arasinda da bir fark gormuyorum,gencecik insanlar hamile,kucucuk kizlar taciz altinda vs..alkol vs kullanimi hat safada..sanirim artik insanlar degisti,herseyi kotuye kullanyorlar kendilerini bile..o yuzden ben sadece guzelliklere bakip kendimce,uzak kalmaya calisiyorum...

4:56 ÖS  
Blogger Nes london-ist dedi ki...

ben de aynen oyle yapıyorum, zaten ingiltere sadece daha medeni, yoksa ırak'a asker gonderen de o ulke, uyusturuya baslama yası 13 olan da.

9:54 ÖS  
Blogger Nes london-ist dedi ki...

gaykedi,gavur memleketlerinden kastım tamamen yabancı ülke demekti ki bunda sadece espri var,ironi var.Yaşadığım, gördüğüm,gezdiğim her yabancı ülke bana bişeyler kazandırmıştır,kaybettirdiği hiç olmamış,beni zenginleştirmiş,beslemiştir.Dil,din,ırk farkına inanmam, ama herkesin tercihine saygı duyar,cami kadar kiliseye de girer dua ederim.Bu sebeple hiçbir sebepten insan canına kastedilmesini anlamıyorum,anlamıyacağım,kabul etmiyeceğim.Yorumun için teşekkürler.Sevgiler.Çünkü herşeyin çözümü odur..

10:47 ÖS  
Blogger blues dedi ki...

nescim konuyla alakasiz olarak geldim sana achiklama yapmaya ehehe

statcounter diye bir site var
oraya uye oluyorsun
sana bi code veriyor
o code template'e yapishtiriyosun

daha sonra
www.statcounter.com
adresinden uye girishi yapiyosun
bu proje dahilinde senin blogunu takibe aliyolar
gunluk yillik vesaire hitini, keyword search'leri, blogunu takip edenleri buradan gorebiliyosun

umarim yardimci olabilmishimdir :)

11:26 ÖS  
Blogger Pinkshake dedi ki...

Politika okuyan biri olarak öğretilen en afilli sözlerden hangileri uyuyor bu havasını soluduğumuz ortama biliyor musun? "Survival of the fittest" ve "Amaca giden her yol mubahtir"!!!! Su kafamizin icindekilni nasil insan oldurmek, entrika, yalan, dolan, yazdıkça burayi daha da karartacak seyler icin kullaniyoruz emin ol anlamiyorum ve deli oluyorum. Deli olup da gözle görülür bir değişiklik yaratamadığım için daha da deli oluyorum...

8:57 ÖÖ  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

son paragraf icinde yazdigin seyler benim blogum icinde gecerliii . bende israrla onu yaziyorum ama hala birileri kalkip , savasta cocuklar olurken sen ayak fotosu koyuyosun diyolar . aslinda bu duyarsiz olmak degilll . knedi ic dunyamda bunlari yasiyorum ama bloga bunu aktarmiyorum sadece . bloga koymuyorum diye insanlar duyarsiz damgasi vuruyor . ben ise bunu anlatmaktan yoruldum insanlara .
koca kadin olduk .universite biteli 5 sene olmusss , calisan bi kadinsin ama birileri kalkip sana halaaaa niye savasi yazmayipp bos islerle ugrasiyosun diyo :)))) ne kadar trajikomik dimi .ben iicmde cok uzulsemde bloguma yansitmiyorum .
din ,dil ,renk farkinin savas sebebi olmamsi aklima almiyor . ilk savas petrol icindi , bu ise din savasi . bu yuzyilda insan olduguma bile yakistiramiyorum bu sebepleri . belki bu yuzden hayvanlari daha cok seviyorum ve daha sadik ve guvenilir buluyorum .

9:14 ÖÖ  
Blogger Nes london-ist dedi ki...

nortwindcim o siteden haberim var yine de saol, blogu hayatımın çok önemli parçası haline getirmek te istemiyorum galiba, çünkü öyleydi ama biraz ağırlığını azaltmalıyım,obsesyona donmeden :)

burcucum Machiavellist bir hayat görüşü herkesin işine geliyor tabi, daha kolay ve kısa.Senin gibi ben de bir şey yapamadığım için üzgün ve kızgınım,ama galiba bizden güçlüler ve onlar kazanmaya devam edecekler.

vintagecım,insanlara duyarsız damgası vurmak kolaydır ama önyargılı olmak da öyle.Sen kimsin aslında, ben blogundan bunu nerden bileyim.Ayak fotosu koyarsın, ben londradan bir cafe yazarım bu bizi yüzeysel yapmaz.Belki çocuk da okutuyorum ben, belki sen herkesten daha duyarlısın,belki de en hassas bloglcularız kimbilir :)her blogun bir konsepti var ayrıca, kendi çöplüğümüz değil mi kim ne karışır.Takma sen.

10:35 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

nescim, aglamak, duygusal olmak da guzeldir...
ben independence day filminde bile aglamistim...
hayata bir kere geliyoruz, arada kotuluklere gozlerimizi kapatsak mı, ne dersin..
bak hem depeche mode konserleri vs. ohhh :)

11:04 ÖÖ  
Blogger Burcuk dedi ki...

Nescim cok dogru yazmissin, bu ara neden boyle bir etiketleme meraki oldu insanlarda bilmiyorum, baska seylerden bahsedince sanki sen sadece o seylerden ibaretmissin gibi algilaniyor, bilemiyorum, cok bir dar gorusluluk bence...dilimin ucuna baska kelimeler de geliyor da soylemek istemiyorum...

Bir seyler yapamama durumu da cok feci:( gecen gun birisiyle konusuyorduk iste hani her seyi birakip gidip ngo.larda calissan bir sure diye, ee sonra? sonra geliceksin ve max 6 ay icinde yine eski duzene doneceksin ve yine bir Hotel Rwanda'daki gibi tv.den haberleri izleyip "yaaa offf icim karardi Allah belalarini versin" diyip kanal degistireceksin...

Yapsan ayri yapmasan ayri yapamiyorum diye dusunsen apayri...neyse oyle iste...

11:56 ÖÖ  
Blogger Nes london-ist dedi ki...

zeynep nasıl kapatacaksın kendini,sağır,kör olmak gerekiyor, ya da duyarsız.Bazen çaresiz öyle oluyorsun,bazen kayıtsız kalamıyorsun.Benim de dalgalı ruh halime göre değişiyor işte.

burcucum,katılıyorum sana,kendini adasan hayır işlerine,düzenini bozsan neyi nereye kadar düzeltebiliriz.Sadece iyi insan,iyi vatandaş olmaya çalışıyoruz napalım.

10:33 ÖS  
Blogger Mr_TD dedi ki...

bu dünya kötülerin dünyası,çıkar,menfaat,"ben" hep önplanda,ilişkiler beklentiler üzerine kurulduğu sürece,dostluk,arkadaşlık değerlerini unutulduğu sürece bu dünya böyle devam eder.

Bırakın herkes kendi icinde,kendı istediği gibi yaşasın üzüntüleri,acıları,özlemleri.İsteyen dışa vursun,isteyen daha başka sekilde ifade etsin.
Dünya bir,yaşam ortak.ikinci ne bir dünya ne de yaşamımız var,değerini bilelim.

10:28 ÖS  
Blogger Nes london-ist dedi ki...

mr.t.d. bu dünya kötülerin dünyası dedin ya işte orası fena,çok fena, ama doğru söze ne diycen.Hiç.

1:28 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

"bencil"im ama "salak"lığım su götürür mü bilmem

10:55 ÖS  
Blogger bozukplak dedi ki...

kbu türk kafası denen yer restorant mıdır ?

11:00 ÖÖ  
Blogger Nes london-ist dedi ki...

yazbükey orası kensington civarında bir pub.

8:41 ÖS  
Blogger bozukplak dedi ki...

pubnın sahibi türk değil herhalde? bana aşağılayıcı geldi

4:19 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa